با حضور نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی،امام جمعه،فرماندار ،رئیس دانشگاه یزد و جمعی از معاونین وی مسائل پیرامون آموزش عالی اردکان و ارتقاء و افزوده شدن چند رشته دانشگاهی به مراکز آموزشی اردکان مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.
در این جلسه که در دفتر نماینده مردم اردکان برگزار شد،محمدرضا تابش در سخنانی برنامه ریزی منسجم و هدفمند را از ارکان اصلی پیشرفت و توسعه پایدار دانست و افزود:همانگونه که استان یزد و شهرستان اردکان در بسیاری از بخشها حائز رتبه و اثر است، در زمینه آموزش عالی نیز بایستی در سایه تعامل و همدلی همه مسئولان بیش از پیش به موفقیتهای بزرگ دست یابد.
نماینده مردم اردکان همچنین از مسئولان دانشگاه یزد خواست تا همگام با پیگیریهای انجام گرفته در زمینه تاسیس مراکز آموزش عالی در اردکان موضوع تبدیل دانشکده منابع طبیعی واحد اردکان به مجتمع آموزش عالی و ایجاد دانشکده فنی و مهندسی مورد بررسی و اقدام قرار گیرد.
در این جلسه میرمحمدی رئیس دانشگاه یزد نیز ضمن تقدیر از پیگیریهای نماینده مردم اردکان در خصوص اخذ مجوز راه اندازی مرکز آموزش عالی این شهرستان ، اظهارامیدواری کرد که ایجاد این واحد جدیدالتاسیس همزمان با مهرماه سالجاری تاثیر بسزایی در رشد علمی این شهرستان و استان داشته باشد.وی همچنین آمادگی دانشگاه یزد را جهت تامین تجهیزات و اعضای هیات علمی این مرکز اعلام نمود.
انتخاب مسئول راه اندازی مرکز آموزش عالی اردکان، پیگیری جهت ارتقاء دانشکده منابع طبیعی اردکان به مجتمع آموزش عالی،تشکیل کارگروهی جهت بررسی امکان ادغام چند دانشکده موجود و ایجاد دانشگاه اردکان از جمله تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا